Креативна вишивка - секрети майстерності
Вам подобається шити, але ви не впевнені, що на цьому можна заробити?
Є ідея відкрити свій швейний бізнес, але не знаєте з чого почати?
Спеціалізований магазин « Лапка » відповість на ваші питання і допоможе розвіяти сумніви. Всі згадувані статті моделі представлені в нашому каталозі вишивальних машин .
Щоб донести більшій кількості людей наші ідеї і досвід ми запустили рубрику « Швейний бізнес з лапками » ;, де наші клієнти і партнери діляться практичним досвідом.
Сьогодні ми в гостях у Валерія Соколова, який вже 10 років займається машинною вишивкою на замовлення і навчанням своїх клієнтів розробці власних малюнків за допомогою програми.
Ви займаєтеся вишивкою на замовлення на різних тканинах ітакож навчаєте людей працювати на програмному забезпеченні Brother PE Design next . Розкажіть про це детальніше.
PE-Design next – дуже зручна програма для тих, хто починає працювати з вишивальної технікою. Русифіковане меню, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і як результат - учні вже до кінця першого заняття можуть створити власний дизайн, який потім шиє на машинці.
Ми знаємо, що у вас вже є 15 успішних учнів, які відкрили свій бізнес. Розкажіть історію кого-небудь з них.
Так, безумовно, такі учні є і їх набагато більше, ніж 15. Я можу привести дуже яскраві і цікаві приклади з моєї практики за останні 2-3 роки.
Цієї зими звернувся до нас 40-річний чоловік. До цього взагалі не був пов'язаний з вишивкою. Активні продажі, продукти харчування, керівна ланка і так далі. Але по ряду причин свою фірму йомудовелося закрити.
Він купує машину 4-игольчатую і вже через півроку робить відмінні логотипи і має досить відомий сайт. Він знайшов свою спеціалізацію - логотипи, шеврони, нашивки.
Ательє « Журавель » на Леонтовича в Києві. За рік прекрасно розвинули клієнтську базу. Роблять шиття на замовлення, ремонт одягу, ремонт взуття тощо. Вишивка служить як декор виробам, які вони виготовляють. Зараз у них з'явилися осінні, зимові колекції.
Ірина з Бучі. Працює як приватний підприємець, освоїла пошиття карнавальних костюмів. Має масу замовлень! Навіть синові довелося залишити роботу - тепер працює з мамою в одному бізнесі. Прекрасно і впевнено себе почуває!
Олена з Конотопа - жінка перед пенсійного віку. По ряду причин довелося залишити колишню роботу. І буквально з нуля почала займатися вишивкою. Раніше вручну вона щось для себе вишивала, але не більше того. Чоловік продав легкову машину і на виручені гроші купив дружині вишівальную. Минає півроку - вона дзвонить і запрошує на першу виставку. Людина спеціалізується на жіночих сорочках, вишивках. Ще через рік вона приїжджає до нас в Київ і купує Brother 655 – відмінну машину. Її бізнес переходить на якісно новий рівень. Діти працюють разом з нею. Людина знайшов себе в 50 з хвостиком років!
Ще один дуже цікавий приклад. У нас є знаменитий київський дизайнер - Віта Кін. Вона шиє дуже оригінальні сукні в давньоруському стилі. Вироби відрізняються цікавим дизайном, хорошою вишивкою. Ціна гідна - порядку 25000-30000 гривень в залежності від складності роботи.
І ось одна банківська службовка звернулася до мене з тим, щоб я навчив її робити такі вишиванки, як робить Віта Кін. Людина до цього вишивкою взагалі не займався. Хіба що колись в дитинстві якісь пару стібків хрестом.
Вона купує машинку Brother Innov-isV5 і намагається вишивати. Купує акрилову нитку. Начебто все добре, але не виходить так як хочеться - не тягне побутова машина такий складний дизайн. А на промислову машину фінансів недостатньо.
Але тут, на подив навіть мені, хоча я дуже довго займаюся машинами “ Brother &rdquo ;, знаходжу новий метод подачі нитки. Нитка під трохи іншим кутом заходить в машину. І ось цей невеликий нюанс дозволяє якісно робити потрібну вишивку. Так як вишивальні машини класу Brother Innov-isV5 зі звичайною подачею нитки не зможуть вишити товсту нитку №12 Акрил . Оригінальна подача нитки, правильний підбір стабілізаторів, регулювання натягу верхньої і нижньої нитки, а також застосування дублюючих матеріалів дає позитивний ефект. Швейно-вишивальна машина є слухняним інструментом . Виходить той дизайн, який хотілося досягти! Після трьох днів роботи людина освоїла програму. Була підібрана регулировка натягу верхньої і нижньої нитки, підібрані витратні матеріали. В результаті вдалося отримати жіночу сорочку саме таку, як у Віти Кін.
Мені дуже приємно, що наші учні ставлять перед собою великі, здавалося б нездійсненні цілі, але прагнуть і досягають їх.
Як зробити перший крок людині, який вирішив зайнятися вишивкою на замовлення і навчанням клієнтів? Який повинен бути алгоритм його дій?
Чудове запитання. Ви повинні розуміти, що одна справа, коли людина купує вишивальну машину для себе для будинку. В цьому випадку особливих проблем немає. Купуйте тканину і витратні матеріали, які підходять до тієї машини, на яку у вас є плани.
Зовсім інша справа, коли людина купує машину для свого бізнесу. Ось тут уже потрібно бути дуже уважним і враховувати всі нюанси.
Якщо у людини вже є швейне виробництво, він купує машину для розширення бізнесу або для нових видів робіт. У нього вжеє точка реалізації. У цьому випадку теж все відносно просто.
Але коли людина тільки починає свій вишивальний бізнес з нуля, тут виникає маса питань. Вишити можна що завгодно і на чому завгодно. Залежить все від техніки і вміння. А далі потрібно шукати точки реалізації. А тут важливо що ви будете продавати, де ви будете продавати і за скільки ви будете продавати свою продукцію? Це і є основна, від чого ми повинні відштовхуватися. А вишивка, в кінцевому рахунку, відходить на другий план. Будь-яка машина з хорошою програмою може вишивати на будь-яких тканих і нетканих матеріалах . Для цього є величезна кількість ниток на відміну від ручної вишивки. Можна використовувати для вишивання близько 50 видів тканин і дублюючих матеріалів. На наших машинах можна робити рішельє, можна вишивати металізованими нитками. Можна вишивати флуоресцентні, голографічні, плоскі вироби.
Який швейне обладнання треба зоково мати в своєму арсеналі для вишивки на замовлення і навчанням вишивки інших людей?
Ви знаєте, я б радив три одинички як мінімум: це вишивальна Brother , Швейка Husquarna , і оверлок Brother .
Як по-вашому в цілому влаштований швейний бізнес? Що новачкові необхідно знати про ринок?
Безумовно, людина, яка тільки починає займатися вишивальним бізнесом, в першу чергу повинен визначитися зі своєю нішею. Не варто конкурувати з великими компаніями, у яких є 5-6 Багатоголовочна машин. Початківцям просто не потягнути чисто фінансово. Але по оперативності роботи бізнесмени-початківці можуть ще дати фору гігантам!
У великих компаніях розписані замовлення наперед на місяць, на півтора, а то й на два. Клієнту термінове замовлення за три дні робити вони не будуть. Також великим компаніям невигідно робити невеликий тираж. Так що це ніша для новачків.
Невеликі тиражі – це безпосередня робота з клієнтом. Необхідно відчувати замовника, переживати за його замовлення, виконувати роботу вчасно і якісно. Ось тоді роботи вистачить усім.
Ось у мене багато людей запитують, чи зможуть вони взагалі працювати, коли навколо стільки реклами великих фірм. Чи зможете! Адже тепер ми живемо в дуже цікавий час. Мінус в тому, що курс долара зростає, але є і плюс - ми перестали купувати дорогі речі за кордоном. Тобто купуємо тут, шиємо тут, робимо вишивку теж в Україні. Ми піднімаємо легку промисловість країни! І всі ми виграємо!
З якими питаннями ви стикалися і яким чином знаходили відповіді?
Перші питання виникають при покупці машини. Найчастіше приходять люди, які тільки вступають в річки і моря вишивальногобізнесу. Вони хочуть дізнатися глибину питання. До того ж покупець розуміє, що та недорога техніка, яку вони купили для виконання своїх завдань, їм не підходить. Тобто недорога машина не виконає великі замовлення, вона просто технічно не витримає промислових навантажень більш двох-трьох тижнів.
Наприклад, маленькі пяльци не дозволяють вишивати столовий і постільний текстиль через частого перезапяліванія. Звичайно, можна абияк вишити, але навіщо? Для цього ефективніше взяти машину, у якій є бордюрні пяльци.
Я б порадив людям, початківцям займатися машинною вишивкою, пройти хоча б одне заняття з програмування. Одне заняття! Це не два, не три, не п'ять. І вони зрозуміють те, з чим доведеться їм зіткнутися в роботі. Тоді вже можна усвідомлено підібрати і купити машину, яка їм підійде.
Які напрямки актуальні на сегодняшній день в вишивальному бізнесі?
Зараз дуже бурхливо розвиваються дуже багато напрямків:
- вишивка в національному стилі. Чоловічі і жіночі сорочки, вишиванки дуже затребувані сьогодні
- вишивка шевронів, всіляких нашивок, логотипів
- столовий, постільний текстиль
- вишивка на готовому одязі
- мережива, рішельє
- весільна тематика
- церковні напрямки
- вишивка картин, фотостіч
- вишивка на взуття, яка стає все популярнішою останнім часом. У Brother PR 655 є спеціальні вбудовані п'яльця для вишивки на взуття. Наприклад, можна зробити за 5 хвилин вишивку для улюбленої футбольної команди – і на таке замовлення у вас будуть сотні людей.
І наостанок, яку пораду ви могли б дати своїм колегам?
З Вашого дозволу відповідь я його розіб'ю на три частини.
Люди, які вишивають для себе, для дому, для сім'ї. Для цього достатньо правильно підібрати матеріали, взяти готовий дизайн і спокійно вишивати.
Друга категорія – люди, які вже мають вишивальний або швейний бізнес. Я б порадив їм проаналізувати всі напрямки на сучасному ринку, зробити найпростіше маркетингове дослідження ринку і вибрати найбільш підходяще і затребуваний напрямок. Але є не шити все підряд, а стати найкращим в конкретній галузі вишивального ринку. Вишити невелику партію, подивитися яким попитом користується, що потрібно в бізнесі змінити, підправити. І тільки тоді запускати великі тиражі.
І наостанок про третьої категорії – про людей, які поставили на карту все і вирішили зробити повне перезавантаження свого життя і почати новий бізнес. Вони вклали чималі гроші в починання. В цьому випадку, звичайно, потрібно бути дуже зваженим і дуже грамотним фахівцем. Перш за все, потрібно використовувати якіснепрограмне забезпечення . Сам людина повинна вміти готувати дизайн, адже платити за кожен дизайн, як це може дозволити собі вже давно працюють фірми, вони поки не мають можливості. Спочатку вони змушені все робити самі. До того ж багато часу і уваги потрібно приділяти пошуку незайнятих ніш для реалізації своєї продукції. Не потрібно йти уторованими шляхами, потрібно шукати свої!
Наприклад, Західна Україна нам робить величезну кількість вишиванок. У них цей процес налагоджений, вже є контакти і зв'язки, є маса готових малюнків. Не варто витрачати сили і час, щоб зайняти їхню нішу. Шукайте нове, робіть якийсь апгрейт. Наприклад, весільна тематика - дуже благодатна тема. Вишиті подушки для обручок, фата, накидки на машину з вишивками!
Освоювати графічні програми, тому що в графіку ви можете зробити те, що непросто зробити в вишивці. отримуйте бАзов малюнок і потім його вже переводите, втілюйте в вишиті теми. Удачі!
Сьогодні ми були в гостях у Валерія Соколова, який на своєму прикладі довів, що успіх може прийти до кожного, головне - віра в себе, наполеглива праця і наполегливість. Слідкуйте за нашою рубрикою « Швейний бізнес з « лапки » » ;. Ми розкриємо нові секрети успіху наших клієнтів вже зовсім скоро.
Корисні посилання з інтерв'ю:
Програмне забезпечення Brother PE-DESIGN NEXT
Копитько Ірина - телефон: (096) 961-06-81